רכב צמ"ה – אחריות יצרן וחוזה שירות

האם כדאי למפעילי ציי רכב צמ"ה לאחר תום אחריות יצרן לבצע טיפול תקופתי תחת חוזה תחזוקה עצמאי

רכישת רכב צמ"ה מלווה אחריות יצרן וחוזה שירות לעיתים לתקופה ארוכה ולעיתים לתקופה מוגבלת

רכב צמ"ה – אחריות יצרן וחוזה שירות הם לעיתים חלק בלתי נפרד מחוזה הרכישה של הכלי אך אינם מכסים את מכלול הנושאים הנוגעים להפעלת צי רכבי צמ"ה.

כיום כלי צמ"ה אינם נופלים תחת ההגדרה של כלי רכב ממונעים ולכן אינם חייבים להיעזר בחברה המספקת שירותי קצין בטיחות בתעבורה על מנת לפעול באופן חוקי.

כמו בכל צי רכב גם ציי צמ"ה חייבים אספקה שוטפת של דלק להפעלה, שירותי טיפול תקופתי, ביטוח עצמי וביטוח צד ג' ועוד, כל אלה אמורים להיות מנוהלים על ידי גורם מוגדר בארגון.

הפעלת אחריות יצרן עם חוזה שירות לרכב צמ"ה

אחריות יצרן של יצרני צמ"ה על פי רוב מתלווה לחוזה שירות להם זוכים רוכשי כלי הרכב אם כמענה לתקלות הפעלה ואם כחלק מביקורות ומעקב של נותני שירות שהוסמכו על ידי היצרן.

כמו בכל כלי ממונע אחר גם כאן אחריות יצרן תהיה מוגבלת בזמן, שעות עבודה ו/או שעות מנוע ותלווה בחוזה לשירות מקצועי על פי רוב השטח.

רכב צמ"ה רבים הם בעלי ייחודיות מובהקת שלעיתים גם לאחר שנים של הפעלה רק גורם מקצועי בעל הכשרה ייחודית יכול להעניק לכלי טיפול תקופתי ראוי.

מחיר שעת עבודה של רכב צמ"ה גבוה מאוד ומצדיק את קיומו של מערך תמיכה טכני שיחזיר כל כלי שנתקע במהירות האפשרית חזרה לפעילות.
חלק ממערך התמיכה אינו קשור כלל לאחריות יצרן ו/או חוזה השירות הנלווה אלא מערך מקומי שמפעילים בעליהם של הכלים.

רכב צמ"ה

שאלות נפוצות על רכב צמ"ה – אחריות יצרן וחוזה שירות

תפעול רכב צמ"ה כולל נושאים הקשורים לאחריות יצרן וחוזה שירות אך גם נושאים כלליים שאינם קשורים ליצרן ולמאפיינים ספציפיים לכלי כגון תהליכי רישוי, ביטוח, אספקת דלק ועוד

האם יש צורך ברישוי כלי צמ"ה?

רכב צמ"ה חייב בהליך רישוי הכולל רישום בעלות, הנפקת לוחית רישוי עם מספר אותה יש להתקין על כלי הצמ"ה בעת הפעלתו. לוחית הרישוי שונה מלוחית רישוי של כלי רכב ממונע והיא שחורה עם ספרות בצבע לבן.

האם יש צורך בטסט שנתי לרכב צמ"ה?

רכב צמ"ה חייב לעבור ביקורת שנתית על ידי מכונאי שהוסמך לכך אשר מאשר בחתימתו את תקינות הכלי ולאחר תשלום אגרה מתאימה הכלי מאושר להמשיך בעבודה.

האם צי של 20 כלי צמ"ה כבדים חייבים מינוי קצין בטיחות בתעבורה לניהולו?

כלי צמ"ה אינם נופלים תחת הקטגוריה של כלי רכב ממונעים היות ואינם אמורים לנוע בחופשיות על דרכי תעבורה.
נסיעה של רכב צמ"ה על כבישים מוגבלת, חייבת להתקיים תחת המגבלות הרלוונטיות לרכב הספציפי כאשר לחלקם אין כל אפשרות לנוע על כבישי תעבורה בשל גודלם.

הערת שוליים – במקרים רבים על מנת להימנע מתקלות ושמירה על תפוקה מרבית של רכב צי רכב צמ"ה ממנים גורם מקצועי לניהול צי הרכב המטפל גם בחוזים מול ספקים חיצוניים וגם מספק שירות מעקב אחר מצב הכלים בשותף וקובע מדיניות טיפול תקופתי לשמירה על רצף העבודה.

צרו איתנו קשר

Call Now Button